Nitrotherm Master - Destatic - 13 m

Wat maakt de Nitrotherm Spray interessant?

Gegarandeerde besparing op verfproducten van 15-20 %, maar hoe? 
- Door gebruik te maken van gezuiverde stikstof als drager in plaats van perslucht, wordt er minder overspray veroorzaakt. 
- Combineren van ionisatie en constante temperatuur zorgt voor een perfecte aantrekking van de lak tot het oppervlak. 
- Op deze manier wordt per laag een betere dekking bereikt. 
- U spaart verf en tijd, waardoor uw winst verhoogt. 

Snellere doorstroming door kortere droogtijden? 
Dankzij de kortere droogtijden en de hogere lakdichtheid, verminderd met de toepassing van Nitrotherm Spray niet alleen uw verfverbruik, maar ook de tijd per schildering. Zuivere stikstof fungeert als een drager van de verf, waardoor ook géén lucht wordt ingesloten onder de verfdeeltjes, in combinatie met de ionisatie resulteert dit in een kortere droogtijd. Door de snellere droogtijd bij gebruik van het Nitrotherm Spray systeem kan eerder aan de tweede laag gestart worden, wat voor een egaler eindresultaat zorgt. 

Welke voordelen heeft Nitrotherm Spray voor mij?
Door de toenemende eisen worden carrosseriebedrijven meer en meer gedwongen efficiënter en kostenbesparend te werken. Met het Nitrotherm Spray Systeem kan u ten minste 15% besparen op uw jaarlijkste uitgave aan verfproducten. Nitrotherm Spray is een investering die u van bij de start winst toevoegt aan uw onderneming. 

Hoe is Nitrotherm Spray aangesloten? Hoe werkt het systeem? 
Het enige wat men nodig heeft om het systeem aan te sluiten is een 230V mono stroomaansluiting en een persluchtaansluiting. Er zijn géén stikstofcilinders nodig. De aangesloten perslucht wordt door het Nitrotherm Spray Systeem gezuiverd door middel van een speciaal membraam, die enkel stikstofmolecules (N2) doorlaat. Er zijn géén specifieke spuitpistolen of specifiek verfproduct nodig voor het gebruik van het Nitrotherm Spray Systeem. 

De Nitrotherm Spray Unit staat net buiten de spuitcabine en is aangesloten op netstroom en aan uw hoofdleiding van de perslucht. De speciale Nitrotherm Spray slang wordt door de cabinewand naar binnen gebracht. U kan uw vertrouwde verfproducten en spuitpistolen verder gebruiken. Het enige verschil is dat u de werkdruk van uw pistool moet verminderen. 

Waarom stikstof?
Stikstof is een zeer inert gas. De N2 molecules zijn veel kleiner en lichter dan de andere elementen in de omgevingslucht. Hierdoor is de vernevelsnelheid ongeveer 30% hoger dan die van lucht. Hierdoor kan met Nitrotherm Spray met verlaagde druk gespoten worden. De stikstof wordt door de Nitrotherm Spray zelf gegenereerd, dus géén flessen nodig. Voordelen: minder overspray = minder verbruik = minder onderhoud van de filters.

Ionisatie? 
In tegenstelling tot de conventionele pers-lucht kan pure stikstof uitstekend geïoniseerd worden. Afhankelijk van de statische lading van de te lakken oppervlakken, kan de lading positief of negatief ingesteld worden. Voordelen: Minder stof inclusies in de verf en daarom ook minder herwerken nodig. 

Verwarming?
De geïoniseerde stikstof wordt verwarmd in de laatste fase. Voordeel is het verlagen van de viscositeit van de verf. Dit betekent ook een betere dekking van het oppervlak. En dit resulteert ook in een snellere droogtijd. Voordelen: Droogtijdreductie van 25%. 




 


Carrosserie Service: Dé richtspecialist

In 18 jaar tijd zijn wij uitgegroeid tot één van de belangrijkste leveranciers van gereedschappen en
uitrustingen voor de plaatslagers.

Dankzij onze jarenlange inzet en doorgedreven productkennis,
is Carrosserie Service NV sinds 18 jaar officieel invoerder van Celette, met de daarbijhorende eigen
verhuurdienst.

Onze partners